Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Jak připravit auto na voskování

Jak připravit auto na voskování

Péče o vůz není pouze mytí. Zahrnuje hned několik neopominutelných úkonů. A mezi ně patří i voskování karoserie. Proč je potřeba auto na voskování připravit? A jak dosáhnete toho nejlepšího výsledku?

Jak připravit auto na voskováníPéče o vůz není pouze mytí. Zahrnuje hned několik neopominutelných úkonů. A mezi ně patří i voskování karoserie. Proč je potřeba auto na voskování připravit? A jak dosáhnete toho nejlepšího výsledku?

Před voskováním je důležité vůz pečlivě umýt, ideálně přípravkem, který dokáže důkladně vyčistit karoserii. Vhodné je bezkontaktní mytí doplnit kontaktním způsobem a využít například žinylkovou, nebo mikrovláknovou rukavici. Aby byl lak opravdu důkladně umytý.

Dekontaminace laku

Polétavá rez, asfalt, znečištění od stromů nebo jiné fleky na voze, to vše kontaminuje lak takovým způsobem, že tyto nečistoty běžné mytí neodstraní. Proto je před voskováním vhodné lak takzvaně dekontaminovat. Dekontaminaci můžete provádět dvěma způsoby.

1. Chemická dekontaminace

První cestou je chemická dekontaminace. Když máme auto umyté a zbavené všech nečistot, které na autě ulpívají, zůstanou pouze ony drobné části kontaminace. V takovém případě lze použít chemický přípravek s neutrálním pH (např. Bilt Hamber - Korrosol). Přípravek nastříkáme na čistou umytou karoserii a chvíli počkáme. V místech, kde jsou jakékoliv neduhy (ať už části asfaltu, nebo polétavá rez), přípravek změní svou barvu. Přípravek tyto nečistoty naruší a my pak můžeme vůz umýt vysokým tlakem vody. Zbavíme tím karoserii i těch nejdrobnějších nečistot

Lak vozu před dekontaminací Lak vozu po dekontaminaci

2. Mechanická dekontaminace – clay

Někdy je chemická dekontaminace dostačující, v případech vyššího znečištění však nestačí. Zde přichází na řadu druhý typ dekontaminace, a to je clay neboli mechanická dekontaminace. Znamená v podstatě kontaktní odstranění hrubých nečistot. K tomu existují různé přípravky. Nejčastější používanou metodou je "plastelína", kterou ošetřujeme lak po malých kouscích. Zachytává do sebe i nejmenší částečky.

Alternativou k této plastelíně jsou různé houbičky a hadříky. Jimi se však může lak při nesprávném použití poškodit. Pokud se nevydáváme cestou detailingu a lak nepřipravíme vhodnými přípravky, můžeme si auto poškrábat a výsledek bude naopak horší.

Postup před voskováním vozu

1. Bezkontaktní mytí
2. Kontaktní mytí (speciální rukavice)
3. Dekontaminace laku
4. Nanesení tekutého vosku

Proč auto na voskování připravovat 

Karoserie by měla být odmaštěná a co nejlépe zbavená starého vosku, aby se na sebe nenabalovaly vrstvy a aby vosk přinášel výhody, které má. Proto je důležité přípravu nepodcenit. Čím lépe lak připravíme, tedy vyčistíme a vyleštíme a také například pomocí glazury zamaskujeme drobné škrábance, tím lépe máme vůz pro vosk připravený.

Toto však není cesta, kterou se budou vydávat běžní lidé, kteří chtějí svůj vůz voskovat. V domácích podmínkách jsme sice schopní vůz umýt a dekontaminovat, ale nejspíš nebudeme několik hodin připravovat lak tak, jako to dělají profesionálové zabývající se detailingem. 

Příprava záleží na typu vosku

Pokud využíváme pro voskování tuhý vosk, je příprava značně komplikovanější. Práci nám usnadní tekuté vosky. Aplikují se mezi dvěma mycími cykly a není nutné přílišně řešit dekontaminaci a drobné nečistoty. V případě tekutého vosku můžeme totiž po dekontaminaci rovnou aplikovat směs vody a vosku v daném poměru. Nastříkáme vosk na celé vozidlo, opláchneme a máme hotovo. 

Voskování bez mytí

V žádném případě není vhodné vůz voskovat tuhým voskem ještě před mytím. Karoserie by se tím mohla až znehodnotit, neboť bychom ji mohli při voskování poškrábat hrubými nečistotami (prach, špína a jiné nečistoty). Proto je prvním krokem vždy mytí a to i v případech kdy je auto "pouze" lehce zaprášené.

Aktivní pěna Nerta Carnet Jumbo 5L

I v případě tekutého vosku, kdy ho aplikujeme nekontaktním způsobem, musí být vůz velmi dobře umytý aby nedošlo k tzv. zavoskování špíny. Vosk by v takovém případě zůstal nad špínou a výsledek by nebyl dobrý. Zejména u dlouhodobě nemytých vozů je vhodné vůz umýt nejprve bezkontaktně a poté mytí dokončit kontaktně.

Klíčem je pravidelná péče

Když vůz pravidelně umýváme, například některou z aktivních pěn Nerta (aktivní pěnou Nerta Carnet Jumbo nebo čistícím prostředkem Nerta Sky WE 64), které mají oproti běžným autošamponům s neutrálním pH mnohonásobně vyšší mycí sílu, je karoserie vozidla v důsledku vyšší účinnosti a speciálních příměsí pravidelně zbavovaná některých kontaminantů, které laku škodí. 

Auta mytá pravidelně výrobky NERTA jsou výrazně čistší. Proto není potřeba přípravě laku před voskováním věnovat takovou pozornost.